19 juli 2011

Ine's kijk op de Tour de France 2011 (2)


(Waarschuwing: als je wielrennen 100% serieus wil geanalyseerd zien worden ben je waarschijnlijk niet op de juiste blog beland. Mijn excuses. Ik ben van vrouwelijke makelij en het is dus in feite moeilijk om tussendoor dan ook niet enigzins op te merken dat deze mannen vaak schoonbruingespierd in aansluitende pakskes op schoon gedesignde fietsen zitten. Inderdaad.)

Eerst en vooral. Je zou kunnen zeggen: Ine maar ga dan gewoon eens naar den Tour zelve. En volg dat eens echt live. Ten eerste: die passeren ZZZZZOOOOOOOEEEEEFFFFFFF en op het moment dat mijn hoofd zegt 'maar hé kijk nu, hee hee hee, dat is {vul hier naam renner in}, laat ik zijn naam eens roepen' is ie al lang lang lang gepasseerd en ik wacht niet graag op een bus en wachten op de koers lijkt als wachten op een bus. Dus. Ten tweede:

The awkward moment: wanneer je de televisie opzet en je groepje movistar mannen ziet, je besluit onnozel genoeg te zwaaien en 'hello there' te zeggen, en je onmiddellijk een glimlach en een wuivende hand terug krijgt van eentje (Gutierrez) ... mo!

- Today I've mostly eaten Taramasalata (cf. Fast Show) -

"Fab you've got a plug in your ear"
"Whaz do joe szay?"
"You've got a plug in your ear"
"I'm szoory I cannot undersztand joe, coz I've zgot a plug in my ear"

Onlangs kreeg ik een vraag van de mama die meekeek. 'Maar voor wie ben je nu eigenlijk? Je bent precies voor iedereen. Ik dacht dat je voor die blauwe mannen met groene helm supporterde. Maar die heeft een blauwe helm. Hoe kies jij die favorieten nu?' Goh. Mja. Een diepzinnige vraag is me dat. Meer duidelijkheid in volgend blogje.

The awkward moment: wanneer je wil weten wie erachter iemand rijdt en je wat op zij gaat met je hoofd alsof je werkelijk dan op televisie achter die pedaalridder kan kijken ... mo!

In België kan je 's avonds naar Vive le vélo met Karl Vannieuwkerke kijken. Een talkshow over de Tour, jawel. Met een blik op de rit van de dag en een fijne kijk op de Tour in algemeen. In Nederland (uiteraard kan je vive le vélo in Nederland ook bekijken en andersom) heb je Avondetappe met Mart Smeets.

Welk verrassingshemd draagt Mart Smeets morgen? Wil jij Mart's nieuwe stylist worden? Waag je kans en ontwerp je eigen hemd! (basisontwerp hieronder opgesmukt doorsturen kan naar wordjijmartsnieuwestylist@inesonschuldigehandkiest.com)


Er wordt gezegd de Schlecks zullen niet meer winnen, het zal nog strijd tussen Evans en Contador worden. Maar dan vraag ik mij af 'halllllooooo wat doet Sami er dan nog tussen?' U zal zien! Verbaasd zal ik in ieder geval niet zijn, moest daar nog een Sami op het podium kruipen. U zal zien!

2 opmerkingen: