23 maart 2011

30 Days music challenge (bis)



Day 16 – A song that you used to love but now hate - Wel dat valt niet veel voor eigenlijk. De omgekeerde situatie is eerder present. Ik kan geen nummer bedenken. Neen. Onbestaande peis ik.

Day 17 – A song that you hear often on the radio - Adele – Rolling in the deep

Day 18 – A song that you wish you heard on the radio - Veel! Maar wat ik echt eens graag op de radio horen wil is Scott Matthews - Elusive

Day 19 – A song from your favorite album - Aha! Ik kan dan toch nog eens antwoorden met een Jeff nummer. Maar welk? Ik ben slecht in kiezen. *bedrukt gezicht* Jeff Buckley - Mojo pin

Day 20 – A song that you listen to when you’re angry - Damien Rice - Rootless tree. Maar ik luister daar ook wel eens graag zonder kwaadheid naar hoor. Maar het helpt wel de woede uit het lijf te rukken.

Day 21 – A song that you listen to when you’re happy - Heb ik niet echt een bepaald nummer voor. Als ik happy ben luister ik graag gewoon naar al de muziek die ik heb/ken. Maar eentje die ik wel fijn vind in happy buien is The Cure - Just like heaven. Dan ga ik nog net ietsje meer zweven op die zachte wolk van geluk.

Day 22 – A song that you listen to when you’re sad - Zo zijn er wel redelijk wat nummers. Maar eentje die dan onmiddellijk traantjes kan oproepen en waar ik mezelf compleet in verliezen kan is 65daysofstatic - Radio protector. Een fantastisch nummer!

Day 23 – A song that you want to play at your wedding - Amai nog niet bij nagedacht in feite. Hangt ook van de bruidegom af uiteraard. Maar als ik een nummer mocht kiezen zonder dat hij dat goed of slecht moet vinden (uitstekend als hij het wel goed vindt natuurlijk) en dat heel toepasselijk is, dan wordt het Antony and The Johnsons - Thank you for your love

Day 24 – A song that you want to play at your funeral - dat zou een heel muzikaal event worden me dunkt. Twee van die instrumentale nummers zouden Chopin - Nocturno en si bemol menor Op 9 Nº 1 en Yann Tiersen - 8 mm moeten zijn. Verschrikkelijk eigenlijk dat ik hier een hele lijst zou kunnen opnoemen want ik zelf zal er niet veel aanhebben. Noem het een laatste poging tot het overbrengen van goede muziek *knipoogt*

Day 25 – A song that makes you laugh - Absoluut Sesamstraat - nergens een lichtje *begint spontaan met nabootsende stem van Graaf Tell het nummer luidkeels te zingen*

Day 26 – A song that you can play on an instrument - Paar nummers op gitaar en drum. Maar ook op de mondharmonica Angus & Julia stone - Just a boy

Day 27 – A song that you wish you could play - Nummers van Laura marling op gitaar. Zoals daar is bijvoorbeeld Laura Marling - Hope in the air.

Day 28 – A song that makes you feel guilty - Qué? Guilty about what? Wel dan zou ik zeggen al de nummers die ik graag hoor, want dan voel ik me schuldig dat ik wel een goede muzieksmaak heb. Moehahahahahaha. Okee dat was erover. Sorry.

Day 29 – A song from your childhood - Alstublieft laat me hier nu geen genante nummers uit de jaren negentig opnoemen. *zucht* Hanson - MMMBop en we zwijgen er verder over. Zo ook zwijgen we over het feit dat ik het hiernet nog eens opgezet heb. Hihi.

Day 30 – Your favorite song at this time last year - Jaja dat weet ik nog. Geheugen man! Geheugen! The Swell Season - In These Arms. Nog steeds prachtig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten