22 maart 2011

30 Days music challenge


(maar Ine zou Ine niet zijn moest ze omwille van gebrek aan geduld de regels niet een beetje veranderen en er dertig dagen in twee dagen van maken, hopsakee)

Day 01 – Your favorite song - Allé hop het begint al goed. Mijn favoriete song kiezen is als een tablet witte chocolade voor mijn neus onaangeraakt laten liggen. Moeilijk dus! Maar om toch een nummertje te kiezen al stond er achter mij een indiaan paraat met pijl en boog om te voorkomen dat ik deze eerste onbeantwoord laat dan zeg ik momenteel Grand Drive - Nobody's song in particular

Day 02 – Your least favorite song - Valt uiteraard wel te zien hoe je dat bekijkt. Minst favoriete van al de favoriete nummers? Of van alle nummers momenteel die je hoort het absolute niet graag aanhorende nummer? Als het om het laatste gaat dan Tom Helsen – Bow beat (het heeft voornamelijk met zijn stem te maken)

Day 03 – A song that makes you happy - Yann Tiersen - Les jours heureux in één seconde hops gevoel van gelukzaligheid stromend door lichaam. Het nummer heeft zijn titel niet gestolen. L'Arrivée sur l'île had ook een mogelijk terecht antwoord kunnen zijn.

Day 04 – A song that makes you sad - Pilot Speed - Alright. Straf hoe dat telkens weer trieste gevoelens naar boven kan halen. En het is verdomd een schoon nummer. Dus er niet naar luisteren lukt me gewoon niet. En dat wil ik ook niet. Dan moet je daarover niet zagen hè Ine dat het u triest maakt. Maar ik zaag daar niet over, ik deel dat maar gewoon mee.

Day 05 – A song that reminds you of someone - Dat is vaak een beetje lastig om mensen met nummers te associëren heb ik ondervonden. Want het kan naar aflopen en dat nummer kan fantastisch geweldig zijn en probeert daar dan nadien maar eens naar te luisteren zonder meteen weer aan alles te denken. Niet evident. En er zijn zo wel een paar nummers en personen. En om die indiaan achter mij niet kwaad te maken zeg ik een nummer. Beach House - Zebra

Day 06 – A song that reminds of you of somewhere - Liedje over de Boekenwurm doet me denken aan het derde kleuterklas

Day 07 – A song that reminds you of a certain vacation - De hele ochtendcassette van Chirokamp toen ik zes was. Lou and the Hollywood Bananas - Kingston, Kingston De rest van de cassette was ook zeer de moeit!

Day 08 – A song that you know all the words to - Mijn brein bestaat 80% uit lyrics. Ik zou hier een hele lijst kunnen plaatsen. Echt ongelooflijk veel. De songs waar ik regelmatig naar luister is mijn antwoord.

Day 09 – A song that you can dance to - We don't want to see me dance. Really. En al zekers niet op dit nummer. Moloko - Forever More Maar het gebeurt dus wel.

Day 10 – A song that makes you fall asleep - Bedtime Baby -Toddler Lullaby - Fisher Price song cd 2 of 6 en dat ene nummer dat uit mijn peluchen zwaan kwam vroeger (zou er nu ook nog uitkomen, maar draai daar nu niet meer aan) als je aan dat hendeltje op haar bil draait.

Day 11 – A song from your favorite band - Ik heb meerdere favoriete bands. Maar als dat vandaag toevallig alleen Pearl Jam is en zij dan toevallig vandaag ook nog eens een bepaald favoriet nummer hebben dan kies ik voor Pearl Jam - Just breath. Maar dat dus enkel in geheel toeval. En voor deze gelegenheid.

Day 12 – A song from a band you hate - Haten is nogal een drastische levenswijze vind ik. Maar als ik zo een groep moet zeggen die ik niet favoritiseer (altijd betere zegswijze dan het leegloze 'haten') en waar ik al eens een lachske bij durf te placeren; Take That - Back for good (uiteindelijk nog een goed nummer zenne (voor u een vraag voor mij een weet dat dit sarcastisch/ironisch (iets in die aard) bedoeld is of niet, hihi)

Day 13 – A song that is a guilty pleasure - Gaan we dan toch terug voor het vorige nummer? Of niet? Hihi. Neen ik zeg A-ha - The sun always shines on tv. En we laten ons volledig gaan. Heerlijk toch.

Day 14 – A song that no one would expect you to love - Donkere new-wave en verwante songs. Er zijn inderdaad wel van die nummers die ik absoluut smaken kan. En zeg niet meteen 'dat is niets voor Ine'. U zou nog versteld kunnen staan. Al kan ik nu geen voorbeeld aanhalen. Typisch!

Day 15 – A song that describes you - Als we puur op de titel afgaan zou het toch wel eens The Clash - Should I stay or should I go kunnen zijn. Laura Marling - Alas, I cannot swim. Abstract bekeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten