24 augustus 2011

Heb al paar keer iets proberen neer te typen over Pukkelpop. Maat het gaat niet echt ...

Noah and the whale zongen van 'Tonight's the kind of night that everything will change ...', Edward Sharpe and the magnetic zeros vroegen van 'Does anyone has a story to tell ...' Later die avond veranderde er inderdaad wat en had iedereen wel een verhaal te vertellen ...

De Chateau ... niet meer dan vijf minuten voor het gebeuren stapte ik en de broer de tent in. We, of beter gezegd ik had een planning gemaakt met de artiesten die ik absoluut wou zien. Voor de broer was dat allemaal goed. Maar dat uur was blanco. En we besloten The Smith Westerns te ontdekken ... Toen ik de tent binnenstapte was mijn eerste gedacht 'djeez dees is groot voor zo weinig uitgang, we gaan hier ni te ver in het midden of links gaan staan'. Het regende al lichtjes binnen, maar er was nog geen vuiltje aan de lucht. Ik moest denken aan dat festival in Indianopolis en vroeg mijn broer 'hebde da gehoord van die tent dat daar is ingestort, moet vies zijn als ge da zo voor hebt hè' ... Niet veel laters, drie à vijf minuten om exact te zijn, renden we zo rap we konden uit de tent ... ik nam mijn broer zijn hand en liet het de eerste minuten niet meer los ... in een paar seconden tijd lag de tent plat ... palen die net boven ons hoofd wonder bij wonder bleven steken toen we bukten. Het had niet veel gescheeld ...

Meer wil ik er niet over kwijt ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten