11 augustus 2011

Soms vraagt een mens zich af ...


Series zoals Rome, ... films zoals Troy, The Gladiator, Ben Hur voor mijn part ... waarom in het Engels? Dan zorgen ze dat alles uit die periode in het decor staat. De klederdracht is aangepast. Geen 'toekomstige' dingen die voorkomen (achja tenzij die ene scene waar een gladiatordinges in Ben Hur een horloge draagt). Maar ze spreken Engels. Zou het niet fijner zijn moest dat wel degelijk in het Latijn zijn, of Herbreeuws, of wat-spraken-ze-daar-toen-ook  ...

2 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me niet meer dan eerlijk. Zoals in een documentaire over de prehistorie bijvoorbeeld.

    Zeg Ine, ik heb een vraagje. Vind jij 't goed als ik jouw blog opneem in mijn blogroll(http://zevenzinnen.blogspot.com)? Ik ben immers een (nu niet meer zo)stiekeme apostel ... Ik kon 't ook meteen zo doen, maar ik wou 't liever vragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat mag jij zeker! :)

    En als het niet erg is doe ik meteen van hetzelfde. Ziet er een hele fijne blog uit!

    groetjes :)

    BeantwoordenVerwijderen