13 september 2015

Concertmeisje

Donderdagavond was het in de Bozar te doen. Na een resem voorbij gevlogen jaren, trad eindelijk Sufjan Stevens hier in België op. En ik mocht daar bij zijn. Na een hectische voorverkoop, had ik toch nog een ticket kunnen bemachtigen. Ik als een reus zo blij.
 
 
 
Sufjan bracht er voornamelijk zijn laatste album 'Carrie & Lowell'. Een intense plaat vol intieme songs over de haat en liefde verhouding met zijn moeder, Carrie, die een paar jaar geleden stierf. 
Een plaat met mooie liedjes verpakt in droefheid met een hartverwarmende sound en hartverscheurende teksten. De melodrama blijft gelukkig achterwege. Sufjan neemt hierop afscheid van een achtervolgende geest uit het verleden met zijn kenmerkende fluisterstem ... Ik vind het misschien wel de mooiste plaat van 2015.
 
Hij vervolledigde zijn prachtige set met parels uit het verleden, zoals John Wayne Gacy, Jr., To be alone with you, en een afsluiter van formaat, Chicago. Een versie zo schoon dat ik misschien wel een traantje wegpinken moest ... met de prachtig terecht rakende zin 'I made a lot of mistakes ... in my mind, in my mind.'


 (Mijn dank gaat uit naar Thomas omdat hij de juiste nummers weet te filmen!)
 
 
 
De momenten dat ik het meest enthousiast ben in mijn leven zijn de momenten na concerten. Het is verschrikkelijk fijn weliswaar! Zo ook die bewuste donderdag avond ...
 
 
SETLIST

Redford (For Yia-Yia & Pappou)
Death with Dignity
Should Have Known BetteR
Drawn to the Blood
Eugene
John My Beloved
The Only Thing
Fourth of July
No Shade in the Shadow of the Cross
Carrie & Lowell
The Owl & The Tanager
All of Me Wants All of You
Vesuvius
Blue Bucket of Gold

ENCORE
Concerning the UFO Sighting Near Highland, Illinois
Futile Devices
To Be Alone With You
John Wayne Gacy, Jr.
For the Widows in Paradise, for the Fatherless in Ypsilanti
Chicago


Geen opmerkingen:

Een reactie posten