26 augustus 2010

De keuze van ...


Een verdacht kort lijstje. Hmm. Is niet erg, de vijfentwintig die ik niet heb vermeld om zo weer een top veertig uit te komen ga ik opzij schuiven en inzetten als ik beland ben bij favoriete stemmen/zangers. Want met veertig kom ik daar zékers niet toe. Bassisten blijven vaker op de achtergrond, gewild of ongewild, beetje vreemd want baslijnen zijn even belangrijk als de rest. Toch? En nu voel ik me beetje schuldig omdat ik gelijkheid wou aantonen en kom ik hier met een lijstje aanzetten van ochote vijftien man. Mja. I present you mijn favoriete bassisten. (Die mannen van The Who en Led Zeppelin zijn goe bezig zo te zien. Ik kan u al zeggen dat ze bij stemmen/zangers plaats zullen moeten maken voor een paar ander. Jaja.)

1. John Entwistle (The Who)
2. John Paul Jones (Led Zeppelin)
3. Jack Bruce (Cream)
4. Paul McCartney (The Beatles)
5. Jeff Ament (Pearl Jam)
6. Flea (Red Hot Chili Peppers)
7. Ben Shepherd (Soundgarden)
8. Roger Glover (Deep Purple)
9. Krist Novoselic (Nirvana)
10. Les Claypool (Primus)
11. Chris Wolstenholme (Muse)
12. Colin Greenwood (Radiohead)
13. Roger Waters (Pink Floyd)
14. Jack Casady (Jefferson Airplane)
15. Kim Deal (Pixies)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten