14 augustus 2010

Ready steady cook!



Dirk De Prins hoopte misschien op 'proef ik hier een lekker soepje?', Jamie Oliver vindt het waarschijnlijk niet 'wicked' genoeg, Piet Huysentruyt laat mij waarschijnlijk drie cruciale punten herhalen, Peter Goossens zal gefrustreerd voor de zoveelste keer tegen iemand moeten zeggen 'ge moet meer proeven ... en kruiden' maar de cuisson was wel goe,...
Maar ik ben dan ook geen sterrenchef. Neen. En ik weet dat ik best nog wat kan leren om een echt keukenprinsesje te worden. Maar met zo'n figuren als Peter Goossens moet je mij niet komen lastigvallen. De enige mens die zich mag komen moeien is Ainsley Harriott. Nooit zag ik een enthousiaster persoon. Destijds met zijn kookprogramma's was het gieren geblazen. Ik keek dus niet voor de lekkere bereidingen, maar voor de hilarische man die de kunst bezat mij enorm te laten lachen met enkel een vis in een pan.

Aangezien de zussen ver genoeg zijn gaan wonen, de broer ook al zijn eigen stekje heeft, de papa doet alsof zijn neus bloedt, besloot ik eens iets te proberen in de keuken. Het is tenslotte mama's verjaardag en dan mag zij absoluut gesoigneerd worden. En op de rest van het gezin zal ik maar niet wachten. Okee mijn mama kennende was ze waarschijnlijk bang dat heel de keuken ging vol hangen met aller soorten ingrediënten en dat al haar pannen en potten besmeurd zouden zijn met mijn probeersels. Een salade was voor haar dus meer dan goed genoeg. Okee. Dat moet wel lukken dacht ik.
Dus we smijten allemaal lekkere ingrediënten bij elkaar et vwoila ine's salade!
*nom nom nom nom nom*


Wat zat er in? gemengde sla, tomaten, komkommer, rode ui, pijnboompitten, zonnebloempitten, andere soort pitten, feta, gedroogde abrikozen, honingvinaigrette (wat ik nog nooit eerder heb gemaakt, maar al zeg ik hetzelve wow het was geslaagd, al was dat ook puur toeval want ik had wat probleemkens met het dopken van het peperpotteken en hops van kruiding was er zekers spraken, maar een mens moet creatief zijn en redden wat er te redden valt, dus door wat gesjoemel enzo toch nog smakelijk vinaigretteke kunnen toveren), gerookte eendenborstfilet, rozijntjes, kaaskrokantedinges (die dinges daarop zo vanboven (geraspte kaas in de oven zetten en dat zo verweven laten smelten zo tot iets krokants azo)).

Easy dus! Maar het is niet omdat het eenvoudig is dat het daarom minder lekker is. Uiteraard! Aahjamaja. En de mama was content.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten