23 december 2010

Eindejaarslijstjes (1)


2010: de feiten!
Ook deze keer telde het jaar twaalf maanden. Mo. Echt wel. En in die maanden gebeurde er vanalles en niets. Een paar verzamelde (on)intressante feiten.

Meest gezongen nummer: Hope in the Air van Laura Marling
Meest beste impulsieve zet: de eerste shoutboxmessage op een bepaald profiel op lastfm
Meest beste soundtrack passend voor dit bewogen jaar: First days of spring van Noah and the Whale
Meest pijnlijkste irritantste fysieke gevoel: mijn nek! grmbl! wat was me dat zeg!
Meest gebruikte liedcitaten opgezegd in mijn hoofd in barre tijden: het zal u zekerst niet verbazen dat ze afkomstig zijn van de jongeheren van Mumford & Sons. 'But tell me now, where was my fault in loving you with my whole heart', 'But hold on to what you believe in the light.When the darkness has robbed you of all your sight', 'And there will come a time, you'll see, with no more tears.
And love will not break your heart, but dismiss your fears. Get over your hill and see what you find there,With grace in your heart and flowers in your hair.', 'And my head told my heart "Let love grow" But my heart told my head "This time no"', 'I gave you all But you rip it from my hands, and you swear it's all gone And you rip out all I have, just to say that you've won',
... en zo kan ik uit elk lied wel een stukje halen. Die mannen weten waarover ze zingen zenne ;)
Meeste één-keer-per-maand meegedeelde boodschap: pfff ik wou dat ik van mannelijk geslacht was ...
Meest stresserende enerverende lastige situatie: het langaanslependewachtmoment om te weten of ik nu geslaagd was of niet (drie maand laters)
Meest toevallige gebeurtenis: mijn verjaardag viel maar weder op 1 april
Meest geweldigste gebeuren om voor altijd te koesteren: een unieke band opgebouwd met iemand in zeer korte tijd :) heel fijn!
Meest liefste beste buddy in categorie onder-driejarigen: Daan!
Meest geweldige concert: pff, té moeilijk!
Meest gebroken deel van mezelve: mijn hartje *en de lezers zeiden allen van ooooooooh* *knipoogt*
Meest geweldige bloglezers: Die van mij! Ajaa. Uiteraard
Meest fier op zelf ontworpen ding: de legecddozenlamp
Meest die schrijven nu eens wat ik voel of zeggen wil: Mumford & Sons, Noah and The Whale, Laura Marling, Swell Season, Angus & Julia Stone ... echt toepasselijk van tijd! ongelooflijk
Meest verre echtgenoot: haha binnenpret tussen mij en een ander :') Een Braziliaanse Canadees of omgekeerd kan ook
Meest vervloekte project: Mijn cdboekenwinkel ... nooit heb ik meer gevloekt dan het moment van de opbouw van die maquette ... dju toch ...
Meest vreemdste op den duur serieus afgezaagde mansvoorstellen: durf hetzelf niet te zeggen ... maar echt verdomd waar ... een deksel van groot kaliber tegen hunne neus de eerstvolgenden en het zullen dan ook meteen de laatstvolgenden zijn ... jups!
Meest geliefde buschauffeur: en ik blijf er bij, het is de broer van Stany Crets (oftewel was het een verborgen cameraprogramma met Stany Crets). Die was nu eens altijd op tijd sè ... een voorbeeld kunnen ze er zekers aannemen me dunkt
Meest geweldigste gehoorde uitvlucht: ja wel mijn geld was op en de batterij was plat dus kon niet sturen en ze zijn hier aan het werken voor de deur en ene heeft de internetkabel geraakt en ja kon dus ni op pc en de voetbal gaat beginnen
Meest enthousiaste babysitkindjes: Zélie, Enea en Ise. Drie fantastische zusjes!
Meest langstdurende kwaadheid: een week en een half. Hoera! Vooruitgang! Toen was ik serieus kwaad in feite. Met reden toen, daar blijf ik bij ... Maar normaal doen we dus niet mee met kwaadheid, tenzij opmezelve
Meest belachelijke 'buiten dienst bus'-ontwijk houding: *steekt abrupt hand op* die van mij! *fier om eens in een categorie als eerste te belanden*
Meest attente bibliothecaresse: zwijgt er mij van! Ik kom de bib niet meer binnen vooraleer ik eerst effe gechecked heb wie aan de balie zit. Ik erger mij nu niet snel aan mensen en probeer altijd vriendelijk te zijn. Maar ge moet het nu ook niet gaan zoeken ook niet hè. En die zit er serieus dichtdichtdichtbij zenne :p jongens toch
Meest beluisterde artiest: surprise alom ... Jeff Buckley!
Meest gegeven/verstuurde gebaar: knufs
Meest favoriete film: 500 days of summer
Meest bekeken en actief gebruikte webpagina:lastfm :p
Meest originele sms-bericht: ok of :) of hehe of iets anders van dergelijke soort en zeer weinig woorden, nadat ik een hele lange met poetische allures (ja mezelf bestoefen mag een keer op het jaar) sms had verstuurd :p
Meest verstopte neusgat: de rechtse
Meest best behaalde resultaat: 100 op 100 met lovende woorden bij de oogarts XD
Meest idiote blauwe plek: die alsmaar steeds verhuizende op mijn knie

...

1 opmerking: