29 januari 2010

Uit het leven gegrepen: 50 dingen


1. Ik kan het alfabet van achter naar voren opzeggen in een redelijke snelheid!
2. *fier!*
3. Ik heb net de kleur Van Dyck-bruin ontdekt.
4. Welja niet ontdekt, die bestond al, ik bedoel ik had tot vandaag de dag geen idee dat die kleur bestond.
5. Maar dus werkelijk waar in mijn kleurpotlodendoos zit er zo’n exemplaar.
6. En inderdaad zoals de naam het zegt, het is een bruine kleur, zonder meer.
7. Van kleuren gesproken, mijn hoofd kan er nog steeds niet bij. Rode kool.
8. Rode kool?
9. Dat is paars mijn vriend, paars! Dat is toch? Mja.
10. De laatste tijd heb ik steeds het gevoel van ‘allé het is alweer eens vrijdag’.
11. Klopt er iets niet? Waar ben ik die andere dagen? Hallo?
12. Allé het is alweer eens vrijdag!
13. Blijkbaar kom ik niet altijd goed over.
14. Sarcasme of zoiets. Waar halen ze het!
15. Dju toch, soms vraag ik me af van waar komen ze, met grote aantallen ploeps in mijn hoofd, die twijfels.
16. Twijfels over vanalles; het heden, toekomst, verleden, zit mijn haar goed (alhoewel dat nu pak minder), wat ik volgen zal (hart of hoofd), heb ik de deur nu toe gedaan, bestaat dat woord nu, ...
17. Had ik dit wel moeten zeggen?
18. Ik heb zo de neiging om de nutteloze dingen des levens te onthouden.
19. Eigenlijk zelf de nuttelooste der nuttelozen.
20. De betekenis achter mijn lievelings bloemen.
21. Waar is dat nu goed voor denkt u? Nergens voor, inderdaad! (ga terug naar nr 18)
22. De lelie staat voor feest. Feest! Vegeet-mij-nietje staat voor, u raadt het nooit, denk voor altijd aan mij, herrinneringen en ware liefde. Sneeuwklokje staat voor liefheid, puurheid en bescheidenheid. De klaproos staat voor fantasie, dromen en eeuwige slaap.
23. En zo hebben alle bloemen een betekenis.
24. De pipo die zich daar mee bezig heeft gehouden was duidelijk nog saaier dan mij.
25. En nu heb ik uiteraard een bezigheid minder. Waarvoor grote dank meneer de bloemenman! Niet dus.
26. Misschien moet ik eens aan een levensmotto beginnen denken.
27. En dan in mijn hoofd steeds die zin herhalen van go go go en dan die levensmotto. Ofzo.
28. Bij nader inzien klinkt dat een beteke stom. Ik laat het maar zo.
29. Dankzij Maarten weet ik sinds een week eindelijk wat er zich herhaaldelijk afspeelt in mijn hoofd.
30. Hoera!
31. dumdumdumdumdumdum nnnnnnnnnnnnnn nnnnnnnnnnnnnn nnnnn nn nn nn tu tu tu tu ...... tu tu tu tu (hoger) tu tu tu ... tut tu tu herhaling van de tu tu tu met nnnnnnn en dan dadadadadada
32. Duidelijk Close to me van The Cure.
33. Fijn als je eindelijk verlost bent van het niet weten wat fenomeen.
34. Waarom doe ik steeds weer dingen waarvan de afloop al reeds gekend is en waarvan ik weet dat die pijn gaat doen?
35. Impulsen? Witte zachte wolkjes die daags nadien veranderen in narige donderwolkjes.
36. Witte chocolaa witte chocolaa witte chocolaa witte chocolaa witte chocolaa.
37. Hmm. Iets zegt me dat ik zin heb in witte chocolaa.
38. Ervaring is eigenlijk dat wat je verkrijgt als je niet verkregen hebt wat je wou.
39. Heb ik geleerd. Uit ervaring.
40. Neen! Absoluut niet waar! Ine is niet met twee ‘n’en! I-ne! Zo moeilijk is dat toch niet? In-ne? Dat klinkt absurd!
41. Heb een Engels woord uitgevonden (kan dat woorden uitvinden of is dat eerder creëren?).
42. Fezeling.
43. Een mistyping van ‘feeling’ maar ohzo vele toffer. Aaim fezeling okeej!
44. U ziet morgen wordt dat opgenomen in dé The British Dictionary of Oxford.
45. Uhu uhu!
46. “Some painters transform the sun into a yellow spot, others transform a yellow spot into the sun." (Picasso)
47. Denk daar maar eens over na. Nu ja.
48. Als je dacht dat ik als goed voornemen dit jaar sporten-tot-je-er-bij-neervalt met een vette rode alcoholstift had aangeduid, dan dacht je toch wel mis zekers. Mo!
49. Lastig is het wanneer je op straat wordt aangesproken over één of andere organisatie, goede doel, enquette,... én altijd aan mij! Waarom? Zo onzichtbaar mogelijk en toch halen ze mij er uit. Waarom?
50. Mja to be continued!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten