23 april 2010

Waar is den tijd


Terugkijken op het leven is vele gemakkelijker dan naar de dingen kijken die nog moeten komen. Want je herinneringen zijn de feiten die zich toen exact afspeelden en je weet dus perfect hoe alles verliep en hoe schoon of hoe erg het was. Een deel van mijn leven haal ik liever niet op als herinnering en zit heel ver weg vanachter ergens in mijn hoofd. Zo ver blijkbaar dat ik er ook nooit van droom. En ik kijk dus liever terug naar de fijne momenten. En die zijn er met hopen, dus geen paniek! *knipoogt*

Doorheen de jaren:
* nog steeds snel rode kaakjes
* nog steeds gekke bekken willen trekken (nu wel liever in kleine kringen)
* nog steeds zin om met lego te spelen
* nog steeds dat -buitenshuize- stille verlegen meisje
* nog steeds de 'kleine' zus (hoewel in lengte al de oudste voorgestoken, aha!)
* nog steeds met het hoofd in de wolken
* nog steeds heel de dag door al zingend
* nog steeds het enthousiasme van een kind wanneer enthousiast
* nog steeds dat naieve in me
* nog steeds niet veel nodig om in tranen uit te barsten
* nog steeds verzot op hebbedingetjes
* nog steeds serieus kunnen genieten van een aardbeienyoghurtje
* nog steeds grotendeels in feite mezelve als toen

maar misschien wel minder schattig?




Geen opmerkingen:

Een reactie posten