15 februari 2011

Klinkt als genot in de oren


Mij muziek afnemen dat is gelijk heel erg stout zijn hoor. Dus dat lijkt me dan ook geen sterk idee. Als beloning voor jouw braafheid krijg je dan van mij drie prachtnummertjes waar ik momenteel zotjes van ben. Zomaar omdat ik u graag zie.

Nick Cave en de zijne met Stagger Lee. Het nummer is gebaseerd op de moord op William Lyons door, jawel, Stagger Lee Shelton. Al veel gecoverd, maar dees is toch wel een serieus zalige versie. Op het einde lijkt het alsof er onschuldige zwijnen worden geslacht. Waardoor ik het nooit té hard durf te zetten, we willen de buren geen vreemde gedachten geven uiteraard.

I hope I don't fall in love with you van de heer Tom Waits. Pure schoonheid dit nummer.

Antony and the Johnsons met Man is the baby. Ook pure schoonheid. En zo fragiel. 'Forgive me, let live me, set my spirit free'. Die man zingt als - moest ik weten dat het bestond - een engel.

Absoluut een fijn festijn met deze nummers vastgeroest in mijn hoofd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten