15 januari 2013

Zonder omslag (22)

Lieve Hippiemans,

Ook al ken ik je bij je naam, Niek, Hippiemans is wel leuk om zeggen. Doet me aan de jaren zestig denken, en zoals je wel al weet zou ik best wel eens stiekem voor even door middel van een teletijdsmachine in die periode vertoeven. Als dat eens zou kunnen hè! Je mag mee. Al denk ik dat je liever nog in een decennia of twee vroeger belanden wil. Geen probleem, jij mag dan nog even langer reizen. Vergeet me nadien niet terug op te pikken op je terugreis. Dan delen we achteraf onze reisverhalen en bekijken we elkaars vakantiefoto's. Die van jou zullen zwart-wit zijn en dat vind ik qua fotografie het mooist. Komt dat even goed uit.

Bedankt dat ik je een brief schrijven mocht. Zeker als het gaat om een lezer die hier na een paar jaartjes nog steeds eens piepen komt. Ik vind dat fijn en in zekere zin een waar compliment. En bovendien ben je een Eddie Vedder liefhebber. Meer woorden hoef ik daar niet aan te wijden. Toch? 

En ik zou je ook nog willen bedanken voor je gebruik van 'ten lange leste'. Twee staan altijd sterker dan één. En wie weet krijg ik nog mensen zo ver dit in hun woordenschat te laten vloeien. Zou dat niet mooi zijn!

Voor de rest hoop ik dat je een fijn jaar tegemoet gaat. En mocht ik je wensen wensen die werkelijk uit zouden komen, dan zou ik alles wensen wat jezelf wensen zou. Zo. 

(Aangezien je een Grace Kelly liefhebber bent wou ik je mijn favoriete foto van haar meedelen. Maar zij staat op zo vele foto's galant en schoon te wezen, dat ik er geen flauw benul van heb.)

Voor altijd de jouwe,

Geen opmerkingen:

Een reactie posten