22 mei 2013

Reading questions (part 1)

Omdat ik mijn tijd liever verdoe met voor u oninteressante vragen op te lossen!
 
1. Favorite childhood book?
Roald Dahl - Matilda, en al zijn andere boeken (meest herlezen boeken doorheen de jaren vrees ik)
Annie M G Schmidt - Jip en Janneke (u wil niet weten wat ik allemaal van Jip en Janneke heb!)

2. What are you reading right now?
'Will Grayson Will Grayson' van David Levithan en John Green. heel leuk boek. een Will Grayson uitgevonden door Green en een uitgevonden door Levithan. elk hun hoofdstukken. elk hun stijl. de twee verhaallijnen worden met elkaar verweven en zorgt hopelijk voor verder leesgenot.
en er staat een hele schap klaar gelezen te worden, aanvallen geblazen!

3. What books do you have on request at the library?
een hele lijst, en ze blijken niet echt de boeken te hebben van die lijst, en bovendien word ik nerveus van die mensen die werken in onze bib, waardoor ik de bib al even aan het vermijden ben, wat niet erg is, want ik heb hier nog boeken genoeg staan die popelen om in mijn handen genomen te worden

4. Bad book habit?
heb ik niet, een boek behandel ik met respect, en misschien ben ik daar ook wel een ietsiepietsie te neurotisch in, ik leen niet graag boeken uit, ik word psychisch ziek van ezelsoren en beschadigde boeken, ... echt waar!

5. What do you currently have checked out at the library?
niets, en als u zich af vraagt waarom, dan hebt u duidelijk een vorige vraag overgeslagen, kapoen!

6. Do you have an e-reader?
een boek heeft toch o zo veel meer charme? al trachtte de schoonbroer me toch te overhalen ... het lukte hem bijna, maar toch ...

7. Do you prefer to read one book at a time, or several at once?
ik heb een vreselijke gewoonte in verschillende boeken tegelijk te vertoeven, waardoor er soms al eens eentje lang met een bladwijzer tussen zijn bladeren blijft zitten

8. Have your reading habits changed since starting a blog?
vooral sinds ik mijn quote blog het leven ingefluisterd heb, krijg ik vaak een overspoeling van nieuwsgierigheid in bepaalde romans omwille van bepaalde schone woorden die in zinnen werden gegoten en waarvan ik nog niet eens het verhaal ken, maar de woorden spraken genoeg, zo dus
 
9. Can you read on the bus?
goed gij! nog nooit in een bus in Brussel gezeten zeker? die rijden alsof ze de rempedalen onder hun voeten nog niet ontdekt hebben.
 
10. Favorite Poet?
meneer Fernando Pessoa en hij mag er fier op zijn. dedju!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten