13 november 2009

De dingen waar ik van hou ...


Het is altijd gemakkelijk opsommingen te maken van eigen slechte eigenschappen. Ellenlange lijstjes. Maar waarom zou een mens niet eens eerst aan de dingen denken waarvan hij/zij denkt 'om deze eigenschappen ben ik blij dat ik ze in bezit heb' of 'deze dingen maken me blij om wie ik ben'. Of zoiets.
Het zou veel beter zijn. Want hoe kan een mens nu in hemelsnaam met zichzelf content zijn en zich goed voelen als hij/zij telkens zichzelf enkel confronteert met de bad stuff.

Toegegeven ik heb wel even moeten nadenken over de leuke dingen aan mezelve. Maar goed tien dingen.

1. Het volgen van mijn hart (of toch proberen te volgen, want meestal ligt mijn hoofd met hart in conflict)


2. Mijn creatieve uitspattingen


3. Leven voor muziek (en dat meteen ook zeer serieus en overdreven)


4. Veel aan fantasie (en er tenvolle in leven)


5. Mijn hevige emoties (beter teveel aan emoties en hevigere beleving dan helemaal geen emoties)


6. Mijn intuïtie (en het aanvoelen van dingen met mijn zintuigen)


7. Passie voor dingen


8. Verdwalen in dagdromen (top!)


9. Romantische ziel


10. Houden van de eenvoudige dingen in het leven (en blij zijn met enkel geluk en het geluk van de ander)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten