15 november 2009

Vragenronde


Vraagjes oplossen dat is al eens plezant. En wat plezant is, wel daar doen we al eens gaarne aan mee. Evoila! Men neme de koe bij de horens!

  • Verslaving van het moment?

Dat is een gemakkelijke! En een overduidelijke verslaving eveneens. Schone muziek dat mijn oren binnendringt van de jongemannen van Mumford and Sons. En ik weet het; ik overdrijf! Maar ik vind dat zelf serieus terecht. Ik vind hun muziek herkenbaar qua teksten en de melodietjes schenken mij een glimlach op het gezicht. Ik ben zo hard verliefd op hun debuutalbum. Hmm maakt dat van mij nu een objectum-seksueel. Brr hopelijk niet!
Maar goed als u dacht dat ik over hen ging zwijgen, moehaha dan had u het serieus bij het verkeerd eindje. Inderdaad ja.

  • Naar wat ben je momenteel aan het luisteren?

Muziek! Zowaar. En ik heb u serieus in het ootje genomen want neeeeeeeeeeeee het is niet naar Marcus Mumford en vriendjes, wel naar Scott Matthews. Zijn muziek mag er ook gerust wezen en mijn liefde evenveel waard.

  • Vijf belangrijke dingen in je leven?

* Mijn familie. Mijn mama en papa , zussen, broer, schoonbroers, neefje, nichtje en petekindje en ... Happy family moment.
* De muziek. Want wat zou leven zijn zonder muziek. U zegt: 'niets?' En gelijk hebt u!
* Kunst. Zonde moesten mijn ogen geen schoonheid kunnen waarnemen.
* Het geluk van u en de ander. En dat maakt mij blij.
* Vriendschap en liefde. Wat heeft een mens meer nodig!

  • In welke periode zou je het liefst leven?

De laatste week werd me verdacht veel gezegd: 'We leven wel in de Moderne tijden en niet in de Romantiek hoor'. Dus ik heb een witgeelgestreept vermoeden dat dat toch wel eens de Romantiek zou kunnen zijn. Ik vind dat niet mis.

De romanticus is geneigd te kiezen voor:
Voelen (romantiek) boven denken (verlichting).
Het subjectieve (romantiek) boven het objectieve (verlichting).
Synthese en holisme (romantiek) boven analyse (verlichting).
Het ambigue en ironische (romantiek) boven ondubbelzinnigheid en helderheid (verlichting).
Kunst (romantiek) boven wetenschap (verlichting).
Creativiteit in de kunst boven nabootsing.
Het spirituele boven materialisme.
Zin boven nut.
Kwaliteit boven kwantiteit.
Een organische natuurbeschouwing boven een mechanische natuurbeschouwing.
De mens die deel van de natuur uitmaakt boven de mens die boven de natuur staat en haar probeert te gebruiken.

  • Tien favoriete stemmen?

* Jeff Buckley
* Scott Matthews
* Marcus Mumford
* Angus Stone
* Fran Healy
* Eddie Vedder
* Damien Rice
* Patrick Watson
* Jasper Steverlinck
* Pete Yorn

Wow deze was wel een moeilijke aangezien er zovele in aanmerking komen. Maar ik heb mijn best gedaan om toch een selectie van tien te verkrijgen. Oef!

Groet!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten