20 september 2010

Cabeza de carrera


La Vuelta in feiten! Ik heb deze editie niet veel ritten gevolgd. Al de feiten heb ik dus niet kunnen verzamelen, maar niet alles moet waarschijnlijk geweten worden. Wat ik kon te weten komen, opmerken, onnuttig om weten vond, ... som ik hier even op. Laat onnuttige dingen nu toch wel één van mijn specialiteiten zijn zekers ...

Snodaardigste renners: Stuart O'Grady en Andy Schleck (zo alcohol durven drinken na het avondeten zeg, amai)
Schoonst gebruinde renner: Ezequiel Mosquera (mijn wit lijveken is er nietsken tegen)
Meest op-een-rare-plek-zittende renner: 'inmaanhol' Erviti
Meest aangemoedigde renner: Vincenzo Nibali (kopman in mijn Tourchampionploegje)(en ge ziet het heeft toch wel geholpen hè, mijn gesupporter is magisch zeg ik u vriend) en Carlos Barredo
Het-is-zijn-dag-week-vuelta-maand-jaar-periode-niet renner: Carlos Barredo (volgens Michel dan toch waarop ik antwoordde yeah right Michel ge kent er niets van waarop Barredo een rit daarna won aaah)
Meest pech hebbende renner: Igor Anton (grote kans dat het zijn Vuelta werd maar door valpartij droom aan diggelen geslagen, ocharme)
Ik-krijg-er-zelf-pijn-aan-mijn-billen-en-rug-van renner: Igor Anton
Meest springerige renner: Mark Cavendish (ik vraag me af of dat dan telt als je over de streep springt en niet rijdt)
Meest in beeld gebrachte renner: Johnny Walker (elke rit werd deze met naam in beeld gebracht, zonder dat hij ook wat moest doen, de chancaar)
Meest vergeten renner: Marzio Bruzeghin (om de één of andere manier ontbrak deze renner al eens in de uitslag alsof hij helemaal voor niets meereed)
Meest scheefgetrokken renner: Garcia Da Pena (woorden van Michel, deze man zit nogal op een speciale manier op zijn fiets, doet me denken aan Mancebo)
Pech hebbende ploeg: Euskatel
Meest voorkomende aankomstplaats: Cabeza de carrera :')
Meest ingepakte renner: Marzio Bruzeghin (na een grootse en pijnlijke val)
Vrolijkste renner in de gruppetto: Fabian Cancellara
Mysterieuste ploeg: Team Sky (wegens mysterieuze ziekte uit de koers gestapt, jammer genoeg masseur aan de ziekte overleden)
Meest gestelde vraag: waar zitte ze nu? (vraag van de papa)
Stomste antwoord: in Spanje
Kleinste renner: Joaquim Rodriguez (de renner in de achterzak van Roche)
Langste maar slechtste benen: Vladimir Karpets (en toch veruit het meest op kopgereden in het peloton, doet 'em dat maar eens na)
Meest gehoorde woord: vamos
Domste fietswissel: Vincenzo Nibali (Nibali had onderweg een platte band, ze willen hem een nieuwe fiets geven (omdat ze denken dat het het achterwiel is, maar het is eigenlijk het voorwiel) dus vervangen ze intussen klungelig het voorwiel, de ploegleider haalt de bidon uit zijn fiets om die in de nieuwe te steken, Nibali besluit dan toch met dezelfde fiets verder te gaan, haalt de ploegleider die bidon terug uit de fiets, maar Nibali is al weer weg)
Meest prikkende renners: de oudjes
Snelste triootje: Denis Menchov, Carlos Barredo, Lopez (Barredo had Lopez ingehaald en Menchov had Barredo en Lopez ingehaald en ze zijn samen toegekomen met schitterende tijden, in de tijdrit dus)
Nieuwste weetje: er rijden mensen tussen het peloton (mo ho zeg!)
Meeste wind in het gat: Denis Menchov (tijdrit, de José kon het niet geloven, vliegen deed hij)
Snelste platte band: Garcia Da Pena (Garcia reed het startpodium bij de tijdrit nog maar af en riep al voor een nieuw wiel)

Ziezo, de Vuelta van 2010 hebben we ook al weer achter de rug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten