14 oktober 2012

Het is me wat

Okee. Bij deze is het duidelijk. Het is gevaarlijk mij op een Boekenfestijn te begeven. Niet omdat ik tegen  alle tafels loop en de boekenstapels zich snel op de grond begeven. Niet omdat ik verwacht dat er op festijnen te drinken valt en ik dus van mijn oren maak. Nee. Omdat één van mijn zwakke punten het niet kunnen weerstaan van boeken is. U moet dit nu ook niet verstaan als neem ik gewoon elke boek dat mij aanspreekt mee naar huis. Nee zo gaat het nu ook niet. Ik vind van mezelve dat ik verstandig om ga met mijn aankopen. Zo heb ik (verschiet nu echt niet, alstublieft, en denk nu niet het ergste van mij) elf boeken voor de prijs van drie normaal geprijsde boeken gekocht (waaronder één kunstboek die een derde van mijn totaalbedrag bedroeg, maar die kon ik NIET laten liggen, u weet zekerst niet wat zo'n boek normaliter kost?). Valt goed mee hè? Bij deze telt mijn boekenlijstje weer wat meer doorstreepte titels.


Eén nadelig puntje. Waar plaats ik ze, aangezien mijn boekenrek al boordevol zit?

4 opmerkingen:

  1. .. en toch denk ik stiekem dat de organisatoren van het boekenfestijn al het moois voor België bewaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de kunst lag hem vooral in het vinden van niet-beschadigde exemplaren tussen de stapels (soms van de stapel van twintig maar eentje van dat boek die voldeed aan mijn eisen)(ik begrijp soms de manier niet waarop mensen met boeken omgaan, maar dat kan volkomen aan mezelf liggen)

    ik had er inderdaad eigenlijk best nog wat kunnen meebrengen (maar de doos was al zwaar genoeg om naar huis te sjouwen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. gelukkig dat ze daar deze keer dozen hadden... zo'n doos vol boeken oogt net iets beter op m'n tapijt dan een plastieken zak met boeken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wie legt dat dan ook op zijn tapijt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen