13 augustus 2009



Ik ben verliefd. Driewerfhoera! U zegt: maar dat is een vrouw? Nee mijn beste, dat is geen vrouw, dat is een schilderij.

Kunst kan me overwelmen met allerlei emoties. Het kan me overstelpen van geluk. Ik hou van de prikkels die diep door mijn lichaam dringen, prikkels van genot. Wanneer ze mijn hele wezen in beslagnemen bij het aanzien van al dat schoons. Pracht, grootsheid, weelderigheid, glans, schittering, schoonheid, splendeur, glorie, rijkdom, heerlijkheid, weelde, ...
Eén willen zijn met een werk. De vormen, de kleuren opnemen in ziel en lichaam. De betekenis willen achterhalen. Me proberen te vereenzelvigen met de kunstenaar.

Emoties kunnen beleven door verschillende kunstvormen is het schoonste wat er bestaat.

werk van John William Waterhouse (Boreas)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten