07 mei 2010

Soundtrack of Ine's life (deel 6)


Alweer een poosje geleden dat ik nog eens vijf liedjes zomaar even naar uw oren smeet. Bij deze!

26. Arid - Dearly Departed (en dan voornamelijk de versie op hun live album)

Foei dat ik ze nog niet eerder aan bod heb laten komen. Fan van het eerste uur! Al heb ik het hier dan eerder over de eerste drie albums. Excuseer me zeer Jasper maar aan het laatste moet ik nog steeds een beetje wennen en zegt me eerlijk gezegd veel minder dan het debuut. Máár ik geef het nog steeds een kans.
Van de eerste twee albums kan ik elk lied uit de grond van mijn hart luidkeels meezingen. En graag! De mannen van Arid hebben meegeholpen aan het ontstaan van mijn muziekverslaving. Waarvoor mijn welgemeende dank. Al zijn ze hier thuis wat minder enthousiast als ik nog eens een Aridje draai. Misschien in der tijd van het middelbaar wat te vurig en fanatiek veels te veels geluisterd. Woeps!

I am lost within myself No I can’t be someone else
And it makes me wonder why All good things they come to die


27. Spandau Ballet - Gold

Mja misschien weer een fout nummer uit de jaren 80, maar dat trek ik me hoegenaamd niet aan. Een lied met hetzelfde effect als de A-ha nummers. Ik ga op mijn bed staan en laat me eens volledig onnozel gaan. Heerlijk en achter gesloten deuren.


gold
always believe in your soul
you've got the power to know
you're indestructable
always believe in, because you are
gold


28. Nick Drake - Riverman

Driewerf hoera voor melancholische mannen! En driewerf hoera voor singer-songwriters!
Dus ook meteen driewerf hoera voor Nick Drake! Jammer genoeg net zoals Jeff Buckley en anderen veel te vroeg heen moeten gaan. Waarom? Geen antwoord. Betreurenswaardig.
Hij heeft ons gelukkig een paar (meer dan enkel een paar in feite) prachtige nummers nagelaten.

29. Mark Knopfler (Dire Straits) - Private Investigations

Eén van mijn gitaargoden (en die van de papa (altijd plezier tijdens een autorit met de papa's compilatiecdtjes)(alléja toch die met gitaargoden)).
'Private investigations' heeft een gitaarsound om van te watertanden! Serieus! Beluister deze song in uw bed in het donker met een goede koptelefoon aan. Heerlijk.
Uiteindelijk is het vrij moeilijk om één nummertje uit Knopflers' hele oeuvre te kiezen. Zot! Maar ik heb het ondertussen toch maar schoon gedaan.

30. Angus and Julia Stone - Just a Boy

Broer en zus uit Australië die muzikaal zeer goed op elkaar afgestemd zijn. Kon mijn broer zingen ik zou ook zo'n muzikaal duo willen vormen, maar misschien is onze achternaam ook net iets te lang.
Angus een schattig klinkende zanger doet mijn hartje sneller kloppen wanneer ie aanvangt met zijn liedjes. In 'Just a boy' neemt hij de zang, gitaar en mondharmonica voor zijn rekening. (Ik wil ook wel effe melden dat ik 2 op 3 keer de mondharmonicapartij kan spelen, tof héé.)
Niet alleen het lied is prachtig, zo ook de clip is meer dan de moeit eens te bekijken.




3 opmerkingen:

  1. Dat clipje van Angus & Julia Stone vind ik echt heel leuk (dat olifantje!). En hoera voor de keuze voor Nick Drake en Dire Straits (goede smaak de papa).Iets minder hoera voor Arid en Spandau Ballet maar niemand is perfect ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ stardust: inderdaad leuk beestje ;) (daar ben ik weer met de diertjes :p) ... en ooh jij kleine kapoen "iets minder hoera" tsss ;) maar zoals je zelf zegt inderdaad niemand is perfect :D

    BeantwoordenVerwijderen