06 maart 2010

Queeste naar de ideale man!


Het is weer lijstjestijd en ik heb nu al ontzettend vele soorten van lijstjes op papierkes rondslingeren. Maar zeg nooit: genoeg is genoeg! Ooit was ik eens aan het denken; hoe zou mijn ideale manspersoon er nu eigenlijk moeten uitzien. Uitzien is gewoon bruin haar donker ogen en eventueel met gitaar in de hand. Soit easy! Maar verder, hoe zit die man dan juist in elkaar? Lijstjeeeeeeee! (Excuseer me nu echt zeer, ook al dacht ik dat ik altijd gemakkelijk was, het is nogal een lang lijstje geworden. Woeps!)

• Een hilarische vent die zijn juiste momenten weet uit te kiezen (dus niet ongepast een mopke placeert).
• Geeft al eens spontaan een gemeende knuffel zonder voorbedachte rade.
• Lacht niet met mijn foute woorduitspraken, tenzij ik er zelf om durf te lachen.
• Durft zijn gevoelens te uiten zonder schaamte of dergelijke.
• Begrijpt mij altijd ook al gebruik ik geen woorden.
• Vertelt mij al eens over een woordspeling, citaat, gedicht of kunstwerk dat hij onlangs tegenkwam en die hij passend vindt voor mij.
• Houdt van mij om wie ik ben.
• Is groter dan mij en liefst ook ouder.
• Durft al eens het voetbal op teevee over te slaan.
• Komt al eens aanzetten met een gitaar en een lied geschreven ter ere van mij.
• Respecteert mijn grote naïeve levensdromen en droomt lekker mee.
• Inpireert mij op verschillende vlakken.
• Is sociaal zeer sterk en leert me dat zo ook te zijn.
• Weet dat ik niet kan relativeren en doet dat in mijn plaats.
• Speelt al eens graag een gezelschapsspelleke zoals De dinges van Catan, Trivial Pursuit, ...
• Is de allerliefste op aard!
• Is subtiel in het overbrengen van commentaar.
• Rookt niet want roken is bah!
• Is net zoals ik grote liefhebber van muziek.
• Met zin of zonder zin hij gaat ‘graag’ mee met mij naar musea en op culturele uitstapjes.
• Betekent alles voor mij en ik voor hem.
• Ruikt heerlijk en ziet er al eens met momenten ruig uit.
• Is de perfecte vader voor mijn in de verre toekomstige kinderen.
• Heeft de meest schattige glimlach! Nóg schattiger dan die van het petekindje.
• Heeft een heerlijk stemgeluid.
• Stelt al eens voor om het huishouden volledig zelf te doen.
• Sleurt mij niet mee van de ene naar de andere winkel.
• Kan tegen mijn enthousiasme over nieuw ontdekte muziekgroepen en etc.
• Wil samen met mij een huis renoveren en ik mag het hele interieur beslissen. Hoera!
• Houdt ook al eens van een ‘woorden’catch en kan tegen sarcasme.
• Samen commentaar geven op het wielrennen voor den teevee.
• Weet mij te motiveren.
• Mag mij niet opzadelen met de poes en het zelf afbollen.
• Kent de juiste troostmanier.
• Zorgt dat er nooit tijd is om te vervelen.
• Durft al eens de naughtyboy uit the hangen, maar dat hoeft wel niet altijd.
• Kent mij als geen ander.
• Heeft geen moeite met zich te excuseren.
• Is er altijd voor me en niet enkel wanneer het hem uitkomt.
• Heeft ogen om in te verdrinken en is onweerstaanbaar.
• Respecteert de momenten voor mezelve als ik er nood aan heb.
• Helpt mij gaarne met al mijn twijfels en weet samen de knoop door te hakken.
• Vult mij aan.
• Samen heel hard moeten lachen en nadien zelfs niet meer weten waarom.
• Laat mij de witte praline met nootje.
• Kan eens een goed potje zeveren.
• Komt al eens opzetten met fantastische ideeën waarvan ik denk wauw, zot, ja laten we dat doen.
• Kan net zoals ik genieten van gewoon in het gras te liggen en te staren naar de blauwe lucht en voorbijgaande wolken. Houdt van simpele dingen.
• Wil samen met mij de wereld verkennen.
• Stelt mij in staat om zotte dingen voor hem te doen.
• Weet met wat geluk de beste desserts te maken.
• Organiseert al eens romantische momentjes.
• En bovenal ik zie hem doodgraag.


4 opmerkingen:

  1. Ik stel voor dat we hem om ter eerst vinden? :D
    Enorm veel dingen zijn massa's herkenbaar :D Ik ga mij ook eens zo een lijstje maken, ooit. Kan het ons nog gemakkelijk maken eigenlijk é, laten we iedere jongen gwn het lijstje overlopen en met een beetje geluk voldoet een dag iemand aan zo goed als alles! Heel veel succes, en laat mij weten wanneer hij opduikt! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. okido! :D

    maar ik hoop dat je tijd hebt, want heb em nog niet meteen zien passeren ;)

    ma er dan ni mee gaan lopen hè :D want anders ine kei triest :o :p

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb alle tijd van de wereld beste Ine :D Na 21 jaar wachten kan er best wel nog efkes bij denk ik dan ;-)
    En ik ga niet met de jouwe lopen, het wielrennen en renoveren hoeft niet per se! De rest komt wel heel erg overeen :p
    Ik laat u weten wanneer mijn lijst af is :p

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja der moet toch ergens een verschil in liggen hè ;)

    en ohja belangrijk punt dat ik vergten ben (voor jou wrs ook!) hij gaat al eens vrijwillig achter pistolekes en koffiekoeken op zondagochtend!

    hehe laat maar weten ja ;) kan ik zien of ik nog belangrijke dingen over het hoofd heb gezien ;):p want in zoiets moet ne mens nu niet nonchalant te werk gaan hè!

    BeantwoordenVerwijderen