01 maart 2010

Uit het leven gegrepen: 40 dingen


1. Soms ben ik nogal enthousiast.
2. En dat uit zich uiteraard op een nogal enthousiaste manier.
3. Maar sinds kort heb ik me voorgenomen het enthousiasme te beperken tot muziek.
4. Want dat is het enige wat me niet hard terug op de grond laat vallen en me niet gebroken achterlaat.
5. Zweeds is een absoluut fantastische taal zeg ik u!
6. Joa, mjolk, smörebrot, huur stoor de til, neej, tak,...
7. Zalige klanken!
8. Als ik boos, gefrustreerd, ontgoocheld, gekwetst, droevig of enig ander soort gevoel van negatieve aard ben.
9. Wat zich al eens vaak van stof in mijn wezen bevindt.
10. Zet ik mij aan mijn drum en stamp aan constant tempo op de rechterpedaal *bassound weerklinkt*.
11. Tot de kramp zich meester maakt van mijn voet, kuit, volledig been.
12. Hopla! Kleine sadist dat ik ben.
13. Soms droom ik van woorden die ik niet in het echte leven deftig uitspreken kan.
14. Vorige week: meningitis.
15. *zingt* Aaaaaaaand one two three what are we fighting for ...
16. Country Joe & the fish.
17. Woodstock! Maar ik was er jammer genoeg niet bij.
18. Dat ik onbenulligheden onthou wist u al waarschijnlijk.
19. Eddie Vedder van Pearl Jam is goed in kaarttruks.
20. Antidisestablishmentarianism is het tweede langste engelse woord.
21. Wanneer ik vollenbak ‘Leave’ van The Swell Season of ‘Rootless tree’ van Damien Rice afspeel moet u niet meteen panikeren.
22. Speel ik het een tweede maal af, mag er een lichte veronderstelling worden gemaakt dat u zich beter niet meteen in de buurt bevindt.
23. Zing ik het dan ook nog eens een derde maal vollenbak mee, dan mag u er gerust van zijn dat ik mij niet in een lolletje bevind, het is menens!
24. I’m in a bad mood!
25. Gezocht: man met centen (& humor)
26. Want ik wil een herenhuis met zo’n schone trap en een houten vloer.
27. Nooit het gevoel dat er precies iemand in u zit?
28. Zot word ik als ik aan zo’n dingen begin te denken.
29. Waarom besef ik wat ik besef, maar kan ik niet beseffen wat een ander beseft?
30. Neen, zot word ik daarvan!
31. Ik hou van schoonheid in alle mogelijke kunstvormen.
32. Dat kan mij doen overstromen van blijdschap.
33. Ik kan echt als zot zitten staren naar de maan en de sterren voor ik slapen ga.
34. Maar vraag me nu niet welke ster waar staat, de maan geen probleem.
35. Ik moet eens beginnen vrolijkere verhalen en dingen te schrijven.
36. Want triest word ik bij het herlezen van trieste eigen geschreven verhalen.
37. Een mens zit toch soms speciaal in elkaar geweven.
38. Ik weiger te geloven dat dieren gelukkig kunnen wezen in een dierentuin!
39. Als we eens alle woorden zouden tellen die in ons hoofdje zitten?
40. Ge zou gij verbaasd zijn begod, ge zou gij verbaasd zijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten