07 oktober 2010

Soundtrack of Ine's life (deel 8)


Hier ben ik er weer mee. Een soundtrack van al tweeëntwintig lentes. De songs blijven toestromen. (Nogmaals, de nummering duidt geen volgorde aan en de songs zijn niet enkel bepalend. Soms gaat het meer om de artiest, band, ... zelve en is de song willekeurig met mijn onschuldige hand gekozen.)

36. Led Zeppelin - Dazed and confused

Begin van deze mannen (mannen hier in betekenis van (sex)gods!) maar eens één nummer uit te kiezen. Whatever they do, I like!
I need a timemachine! Someone?



(minuut 3 ---> ^^)
Ik ben indeed een beteke dazed and confused momenteel.


37. Embrace - Ashes

Een grote stap naar beneden als je van Led Zeppelin naar dit nummertje komt waarschijnlijk. Maar dat moet kunnen.
Een groep die in mijn bescheiden mening naast Coldplay en Elbow mag komen te staan.
Een 'uplifting' lied.

'Now watch me rise up and leave all the ashes you made out of me
When you said that we were wrong, life goes on, just look how long I've agreed'



38. Andrew Bird - Effigy

Andrew Bird klonk het in mijn oren en er verscheen terstond een glimlach op mijn gezicht. Al een paar jaartjes dat ik deze muzikale man ken (niet persoonlijk uiteraard) en ik raak hem bijlange niet beu. Ik zou er zelf geen rede weten voor te vinden. En ik ga er ook niet achter zoeken. Blijven moet die man! Met viool, gitaar en zijn eigenste whistle. Apart die whistle en het doet je spontaan meefluiten. En het geluk stroomt doorheen ons lichaam. En alles lacht ons toe.


39. Buurman - Rocky

Om eens wat nederlandstalige muziek aan bod te laten komen heb ik hier Buurman. Al zijn Pas 18, De Pruimelaar, ... de mooiste nummertjes op de plaat, deze Rocky vind ik best ook heel aangenaam luisteren en meteen de titel van hun debuutalbum waar ik u geen negatieve commentaar zou kunnen over geven (al ben ik mijn album eventjes kwijt, hopelijk komt die nog boven water).

'Rocky komt altijd terug probeerde ik mijn metgezel te troosten ... Rocky komt altijd terug ... al had ik beter moeten weten ... ik had echter beter moeten weten, maar ik wist niet beter dus ik kon het ook niet weten ...'


40. Grizzly Bear - Shift

Ik wou hier zeggen dat deze band onderschat is. Ik kreeg een wederwoord: 'er is gewoon veel overschat'. En dat zal het dus zijn. Ja.
Deze band brengt mij: melancholie en dromerigheid. I like! Zoals ook de meerstemmigheid, waar The Beach Boys jongens alleen maar jaloers op kunnen zijn. Hmm misschien is dát toch ietsje overdreven.
En vooral de akoestische versie brengt kiekevlees op heel mijn lichaam.



'I wouldn't have it any other way
No, I wouldn't have it any other way'


4 opmerkingen:

  1. Buurman! Ik ben vooral fan van het zinnetje: "Hij mijmerde niemand die mij zo verstond ook wanneer ik geen woorden vond."

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de link naar de Grizzly Bear video, die kende ik nog niet. Heb goede herinneringen aan hun optreden vorig jaar in de kleine tent op Pukkelpop. Het was heel de dag bloedheet geweest en tijdens hun optreden begon het te gieten en te donderen wat een speciale sfeer gaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @hippiemans: ja dat is ook een heel fijn zinnetje in die tekst ... ze hebben dan ook heel veel fijne zinnetjes ;)

    @stardust: als je wil kan ik je een mpdrietje doorsturen van zo'n versie (ingekorte versie, zonder dat trappengeloop en huisbezoek ;)
    Jammer dat ik geen getuige mocht zijn van dat optredentje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. idd, ik ben een beetje verliefd geworden op die cd. :)

    Ik kijk enorm uit naar de nieuwe!

    BeantwoordenVerwijderen