16 oktober 2010

Uit het leven gegrepen: 50 dingen


1. Ik heb een nieuwe serie ontdekt.
2. Brothers and sisters.
3. Dvdreeks van het eerste seizoen geleend van een vriendin van mijn zus.
4. En het werkt bijna verslavend.
5. Over gezin met vijf kinderen.
6. En laat ik nu toch wel serieuze herkenningpunten vinden.
7. Ik zit al heel de week te tobben over iets.
8. En ik weet nochtans dat ik mijn tijd daar niet aan verspillen moet.
9. -een geforceerd goedbedoeld omdat niemand anders reageerde- en nog bepaalde dingen die me zijn toegespeeld.
10. Alsof het uit medelijden is.
11. En nu vraag ik me al heel de week of er nog zijn die gewoon reageren om toch maar te reageren, omdat ze dat ‘triest’ vinden of omdat ik er ‘nood’ aan heb.
12. No thanks! Als het zo zit.
13. ...
14. Djeez!
15. Niet fijn om ‘bijtende woorden’ te horen als je zelf altijd tegen ieder vriendelijk bent.
16. ...
17. Misschien mijn tijd ook maar eens gewoon beginnen steken in degene waarvan ik weet dat ze hun vriendelijke woorden menen.
18. ...
19. Ik zing al maanden elke dag wel eens een lied van Laura Marling heb ik onlangs beseft.
20. Die teksten zijn zo prachtig en zo gevoelvol en zo herkenbaar.
21. “…I speak because I can to anyone I trust enough to listen…”
22. Favoriete song om zingen: Hope in the air.
23. Songs kunnen zo diep het wezen indringen. Niet normaal!
24. Mijn petekindje zegt eindelijk mijn naam!
25. Al is Bumba nog steeds zijn favoriet.
26. En klinkt mijn naam eerder als Nine.
27. Maar hij zegt in ieder geval nog geen naam van een ander familielid *knipoogt*
29. Ohja we zijn nog steeds niet verder geraakt met het schrijven van de novels.
30. Ik blijf maar steeds zinnen van de eerste pagina’s herwoorden en zinnen toevoegen.
31. Het komt wel. Ooit.
32. Ik heb duidelijk een paar fervente lezers.
33. Jaja ik zie u.
34. Anoniem weliswaar (ip-adres en server), nefast voor ine’s curieuziteit.
35. En vooral late en vroege vogels merk ik. Zo interessant kan het hier toch ook niet zijn?
36. Maar mijn curieuziteit is wel zeer groot, vooral naar de persoon met server google inc.
37. Bijna Crossing Border!
38. En ik hoop dat mijn impulsiviteit die ik vorig jaar ook mee had weer in mijn lijf zitten heb.
39. Dag zeggen tegen de Local Natives mannen.
40. Alhoewel die zijn wel met velen.
41. Misschien dan toch maar best houden bij die jongeman van Villagers.
42. Vorige week was het zotte taart week!
43. Vrijdag twee oktober twee cake’s gebakken voor nichtje’s verjaardagsfeestje op zaterdag.
44. De zus had dan voor de avond ook nog taarten besteld.
45. De mama had maandag met druiven die ze van de zus had meegebracht clafoetie (hoedagedaookschrijvendoet) gemaakt.
46. Woensdag, wat ik alvorens al gepland had en dus niet van afwijken wou, heb ik een zweedse appeltaart gemaakt (en hij is dus werkelijk gelukt).
47. Zaterdag bij de andere zus gaan eten met als dessert lekkere taart die ze gemaakt had.
48. En wie mocht dat allemaal opeten?
49. Inderdaad ja.
50A. En met graagte *blinkende oogskes*
50B. Leuk zo'n grote familie!

3 opmerkingen:

  1. Ik heb er niet veel van begrepen. Wel een paar keer geglimlacht (glimgelachen?). En het is in elk geval bijna halftwaalf. Dat ik nog in mijn pyjama zit, hoefde jij eigenlijk niet te weten, maar nu heb ik het toch gezegd. Wat het misschien toch ook een beetje 's morgensvroeg maakt. Dus...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat jouw eerste zin betreft: mijn excuses, begrijpend schrijven is nog steeds een van de doelen waar ik naar streef.
    Persoonlijk vind ik 'glimgelachen' vele leukers al lijkt geglimlacht me inderdaad juister klinken ... al is dat hier op mijn blog qua taal volledig vrij om uw eigen draai aan woorden te geven.
    Oh ik vind dat juist fijn om wteen dat er nog in hun pyjama vertoeven op dat uur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 'Zweedse' appeltaart? Zweedse 'appel'taart? Zweedse appel'taart'? Doe mij maar de 'Zweedse appeltaart' in z'n geheel, of dan toch een stukje daarvan. 't Feit dat ie Zweeds is, is al wel mooi meegenomen! Aan de taartenbakster: deze zet ik alvast op mijn bestellijstje. Waarom begin je geen taartenwinkel? 'Jij bent die taart waard!' Een taart voor elk Feest of Geen Feest.
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen