23 oktober 2010

Vanity


Begin van de week heb ik een pre-raphaeliet ontdekt. Wel niet dat ik hem ineens ergens in mijn kast vond of geniepig verstopt achter de struikjes. Neen zo ging het niet. Ik was een site aan het bekijken waar kunstenaars worden voorgesteld en toevallig kwam ik op een pagina terecht waar in het linkerbovenhoekje iets mijn aandacht trok.


Ik vond het onmiddelijk prachtig en ik zou kunnen zeggen waarom als ik het ook daadwerkelijk wist. Ik vervloekte de man van de site want hij had de naam van de kunstenaar er niet bij gezet. Gelukkig wel de titel. Vanity. Google dacht ik bij mezelve! En zoeken maar. Gevonden! Vanity van Frank Cadogan Cowper. De laatste der Prerafaëlieten. Althans zo wordt beweerd.

Misschien krijgt hij ooit wel eens een bezoekje van de luchtballon tijdens onze ontdekkingen doorheen de wondere wereld van schone kunsten land.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten