11 oktober 2009

Afvragingen van de dag


* waarom wil ik zo graag in sprookjes geloven?
* waarom moeten mensen nu steeds venijnig uit de hoek komen, geweldadig zijn tegenover elkander, leugens verkopen, anderen al waren ze lucht negeren, denken dat de een beter is dan de ander zou zijn, ...
* waarom zijn er keuzes terwijl er vele twijfelaars bestaan, dju toch
* waarom mogen vogels vleugels hebben en ikke ni?
* waarom ben ik waar ik ben en niet waar ik zou kunnen zijn?
* hoeveel rijstkorrels zitten er in een gemiddelde doos?
* wie heeft er in godsnaam bedacht dat werken een noodzaak moet zijn (snul!)
* waarom kan ik niet beetje assertiever zijn, zo beetje zou al veel zijn zo, dan zou ik al eens nee kunnen zeggen zoals NEE! IK WIL DAT NIET in plaats van okay of ja of is goed of allé dan ofzo
* waarom hebben planten , bomen en bloemen wortels in de grond en wij niet?
* waarom schrijft niemand nog een brief, fijn nochtans
* waar in hemelsnaam hangt die man van mijn dromen toch uit, dat hij beter eens wat nuttigs deed
* waarom zijn mieren zo klein en toch zo energievol, bewonderswaardig!
* hecht ik veel belang aan stilte, aan met rust gelaten te worden?
* zou ik niet eens aan een sport beginnen?
* waarom ben ik bang van de toekomst?
* volg je beter je hart of je hoofd?
* en hoe weet je nu wat je hart je zegt of je hoofd je zegt?
* wordt het niet eens de hoogste tijd om mijn droom der dromen te vervullen?
* hoe begin ik daar aan?
* waarom kunnen we niet gewoonweg doen wat we willen doen?
* wat als mijn gehoor weg zou vallen?
* en wat als dan ook mijn zicht vervaagd?
* waarom wordt ons vanalles opgelegd?
* waarom niet zijn wie je echt wil zijn in plaats van te zijn zoals anderen om erbij te mogen horen?
* zal ik het ooit echt doen? andere oorden opzoeken en daar blijven plakken?

Pieker ik teveel misschien?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten