09 oktober 2009

Uit het leven gegrepen: 80 dingen


1. Ik heb de laatste weken paar mensen beloofd positiever te zijn.
2. En wonder bij wonder heb ik in de laatste weken nog geen negatieve gedachten laten ronddolen in mijn hoofd.
3. Hoera!
4. Lag het aan mij en had ik veel geld ik kocht een vleugelpiano, basgitaar, elektrische gitaar, accordeon, banjo, ukelele, congas, viool, cello, mondharmonica, ... en zet er mijn hele huis mee vol.
5. Ik ben de grootste twijfelaar die er bestaat.
6. Ik word lastig, gek, radeloos als ik ’s nachts aan het heelal denk en niet kan verklaren hoe dat ineen zit en niet kan vatten waar het stopt en of het überhaupt ergens stopt.
7. Ik ben gestopt met het piekeren over het heelal.
8. Ik verjaar op 1 april en heb daar nog nooit een normale reactie op gehoord.
9. Sergei Rachmaninoff is ook op 1 april geboren. ... Ik wil maar zeggen ...
10. Tot mijn grote ergernis word ik steeds in het Frans gevraagd naar de weg of dergelijke.
11. Ik kan absoluut geen Frans.
12. Ik heb de laatste tijd nog nooit op tijd mijn boeken terug binnengeleverd in de bib en vind het dan ook schandalig dat ze me een boete opleggen omdat ik me intellectueel wil verruimen.
13. Ik doe dit niet met opzet, ik ben gewoon lui en een uitsteller.
14. Overanalyseren is een gekend fenomeen bij mij.
15. Ik vraag mij al heel mijn leven af wat de mannelijke versie is van een muze.
16. Indien die term er is, zou ik u kunnen zeggen dat Jeff Buckley mijn mannelijke muze is.
17. Maar in feite wist u dit al.
18. Ik wil mijn dochters als ik die ooit heb Pixie en Sterre laten heten.
19. Mijn toekomstige man zal zich daar gewoon bij moeten neerleggen.
20. Ik blijf erbij dat ‘daar spant de mouw’ een gekende uitdrukking is.
21. Ik heb veel te veel liedjesteksten in mijn hoofd zitten.
22. Mensen vinden het vreemd dat ik zo’n dingen onthoud en dingen die ik moet onthouden zoals lessen niet.
23. Toevoeging: ik vind dat niet vreemd.
24. Ik heb twee jaar geleden Peter Van de veire geinterviewd.
25. Ik ben hem nu beu gezien en gehoord.
26. Ik kijk naar wielrennen en ik kan daarover meediscussiëren.
27. Dus ik kijk niet alleen om knappe spanjaarden te spotten.
28. Ik heb een zwak voor knappe spanjaarden.
29. En voor aangename mannenstemmen.
30. Ik wil dolgraag eens meedoen aan karaoke.
31. En mij dan volledig durven geven.
32. Ik heb veel te veel fantasie.
34. En ben daar dan ook meestal de dupe van.
35. Zei hij ja als ik het hem vroeg, ik zou Eddie Vedder trouwen.
36. Zo niet Chris Cornell.
37. En we krijgen vele kindjes en leven nog lang, gelukkig en muzikaal.
38. U ziet te veel aan fantasie.
39. Ik had vroeger en misschien nu nog (maar voor gemakshalve vermijd ik deze woorden) moeite met de woorden ‘boederij’, ‘bibiotheek of blibiotheek’ of varianten, ‘pranile’, ‘panamoraal’, ...
40. Ik ben niet dyslectisch, ik heb gewoon moeite met een paar woorden.
41. Ik kijk uit principe niet naar horror- en actiefilms en eet geen foisgras.
42. Mijn broer noemt Bert en mijn bijnaam volgens sommigen is Iniemienie.
43. Wij keken inderdaad graag naar Sesamstraat.
44. Ik ben te romantisch ingesteld en kan al die emoties niet aan.
45. Hopla dan plakken ze er een label op: hoogsensitief.
46. Vroeger had ik goudvissen, en toen die stierven was ik er kapot van.
47. Sinsdien heb ik geen vissen meer gehad.
48. Ik vertel vaak nutteloze dingen.
49. Het duurt lang eer ik iemand toelaat en graag durf te zien.
50. Maar ik zie graag mensen graag.
51. Ik erger mij aan geweld ‘wat is daar het praktisch nut van’ en kan er met mijn hoofd niet bij.
52. Een mens zou er geweld voor gaan gebruiken om het te laten stoppen.
53. Maar we gaan dat niet doen.
54. Ik kan niet tegen warmte, veel licht, ... dan krijg ik rode wangen enzo...
55. Zet mij alstublieft dan ook niet onder een lamp.
56. Danku!
57. Ik hou van mijn zintuigen. Maar soms zijn ze me iets te sterk en dan verfoei ik ze.
58. Was ik een voorwerp dan zou ik gaarne een geschilderd doek zijn.
59. Eentje van Waterhouse, Botticelli ofzo,... ja.
60. Ik heb zin om een mega super uitgerust fototoestel te kopen en dan mooie plaatjes te schieten. In sepia ofzo, naargelang de foto uiteraard.
61. Ik vroeg vorige week of ik humor had. Ik heb het blijkbaar niet. (Al was de persoon in kwestie misschien ook geen goede referentie.)
62. Nog steeds nefast voor mijn feestvreugde.
63. Had ik nog melktanden en viel er eentje uit, legde ik die onder mijn kussen zodat de tandenfee hem kon komen halen en dan wenste ik in de plaats een vleugje humor.
64. Ik kan fysisch ziek worden van een lelijk schilderij.
65. Vooral zo van die hondenkoppen met een middeleeuws mensenlichaam aan.
66. Muziek mogen ze mij niet afnemen.
67. Want dan ben ik in staat de hele buurt bij elkaar te tieren en roepen van ‘i feel so empty’ en dan sluit ik een deal met mezelve om nooit of te nimmer nog een woord te zeggen.
68. Ik kan niet zonder muziek. Dat gaat gewoon niet.
69. Ik heb ooit eens zo hard moeten lachen tijdens het eten van choco krispies (cornflakes) dat de choco krispies mijn neus in vlogen. Dat was niet aangenaam. Want dat ging er niet gemakkelijk terug uit.
70. Soms vraag ik me af waarom ik ben waar ik ben.
71. Als ik niet lui ben, wil ik graag altijd alles weten. En als ik het antwoord niet vind, dan erger ik me en laat ik niet los voordat ik het weet.
72. Ik ben ongeduldig en volharder.
73. Ik weet nog altijd niet wat mijn favoriete seizoen is.
74. En vraag me af of dat noodzakelijk is te weten.
75. Net zoals ik me afvraag waarom ik in feite een gsm heb. Ik gebruik dat even in periodes en dan weer helemaal niet en dan ligt dat ding daar zo nutteloos te liggen, wachtend op een rinkel.
76. Ik geef al eens graag knuffels, maar dan niet aan vreemden om rare blikken te vermijden.
77. Impulsieve handelingen en overdramatisch gedoe zijn mijn dada.
78. Al bedenk ik steeds seconden na mijn handelingen dat ik beter eerst eens had nagedacht.
79. Het meest gezegde woord is ‘sorry’. Ik heb zo een drang om me steeds te excuseren ook al zijn daar hoegenaamd geen redenen voor. Sorry.
80. Ik heb geheimen die ik niet aan uw neus ga hangen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten