28 oktober 2009

Soundtrack of Ine's life (deel 3)


Het is weer lijstjestijd. Hoera! En lijstjes over muziek zijn de beste lijstjes. Echt waar! Dus hier weer een vijftal liedjes die op een of andere manier een rol spelen in mijn bestaan. Want zoals de heer met de nogal snorrige snor, Friedrich Nietzsche zei, 'without music, life would be a mistake'. En terecht.

11. Travis - Last train

De Schotse mannen van Travis weten mijn hartje te doen smelten. En ik neem hen dat absoluut niet kwalijk. In tegendeel. Doe zo verder mijne heren!

Here's what I'm gonna do
I'm gonna write a song
Gonna sing it to everyone
And then I'll sing it to you
'Cos it was you that wrote it too


Een pracht van een lied. Vol van emotie en melancholiek. Mijn zakdoek bovenhalen is hierbij geen slecht plan. Zo schoon en teder. En zo veel schoner als hij aanvangt met het 'whoeeehoeee' gedeelte. Fran Healy is een hartenbreker zeg ik u!

En rrrr als ze spreken, ahzo sexy accent!

12. Neil Diamond - Girl, you'll be a woman soon

De jaren zestig en zeventig zijn dan misschien al een tijdje voorbij, maar de liedjes, de klassiekers, blijven plakken. En ze plakken hard.
'Girl, you'll be a woman soon' mag dan al vele keren gecoverd zijn, het origineel doet me toch het meest. Neil Diamond geeft met zijn stem nét dat iets extra in dit lied dan de anderen poogden te doen.

13. A-ha - Take on me

Nee, er wordt hier niet gelachen met mijn keuze. A-ha is fijn! Geklasseerd in de afdeling 'eens goed in uw ondergoed uit de bol gaan en uw zangcapaciteiten tenvolle uitoefenen al staand op uw bed' ('come back and stay (paul young); love cats (the cure)...' worden hier ook in onderverdeeld).
Nee, ik schaam mij niet!

14. Sisters of Mercy - Temple of love

Ine luistert alleen naar zoetsappige melodietjes met melige teksten zegt u? Vergeet het! En snel!
Eer voor de zussen en broer. Omdat zij mij tot Nirvana, Pearl jam, Sisters of Mercy en verwanten brachten. Waarvoor dank!

Ik weet niet wat ik me allemaal moet voorstellen van de tempel der liefde, maar slecht kan het in ieder geval niet zijn denk ik dan. Wat denkt u? Allen daarheen?

15. Belle and Sebastian - Funny little frog

Vrolijke liedjes zijn ook welkom. En dan draai ik al eens graag 'funny little frog'. Een lied waarbij allen zachtjes op en neer deinen op de maten van de melodie. En dan eens van links naar rechts. En we beginnen gezamelijk mee te fluiten. Kortom u blij, ik blij, iedereen blij. En dat is fijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten