30 juni 2010

Vive le vélo


Ik maak er al tijdje geen geheim meer van dat ik het wielrennen volg. Dus kan ik evengoed meteen ook zeggen dat het bijna de Tour is en dat ik daar toch wel een beetje naar uitkijk.
Derde jaar op rij speel ik nu mee met 'Hét wielerspel met Ferry De groot!' waar je je eigen ploegje moet samenstellen en je zo punten kan vergaren in algemeen klassement, sprintersklassement en bergklassement (ik scoor enkel al eens goed bij de sprinters of berg). Winnen doe ik nu niet meteen (ik ben beter in het pronostikeren (is een werkwoord?) van etappewinnaars. Maar goed meedoen is inderdaad ja belangrijk dan het winnen zelf. En aangezien ik zelf zo sportief ben als de gemiddeld vuvuzelaspeler in de tribune van een voetbalwedstrijd, is dat winnen zekers minder aan de orde.

En dan nu de bekendmaking van mijn samengestelde ploeg (sterk al zeg ik hetzelve)(je mag in dit spel geen meerdere van dezelfde ploeg steken):
CONTADOR VELASCO, Alberto (Astana)
BARREDO, Carlos (Quick Step-Innergatic)
QUINZIATO, Manuel (Liquigas-Doimo)
GUTIERREZ PALACIOS, Jose ivan (Caisse d'Epargne)
EISEL, Bernhard (Team HTC-Columbia)
CIOLEK, Gerald (Team Milram)
TXURRUKA, Amets (Euskatel)
FLECHA, Juan antonio (Team Sky)
RODRIGUEZ OLIVER, Joaquim (Team Katusha)

Er steken ongelooflijk veel Spanjaarden in en als ik zeg dat dat toeval is gelooft u me toch niet dus ik zwijg daarover.
Buiten mijn eigen ploegje zal ik ook weer steevast supporteren voor de mannen van Caisse d'Epargne. Gaan mannen gaaaaan!

Och en vandaag las ik net dat Oscar Pereiro er de brui aan geeft. Triest! En hopla niets aan te vangen met Astana, altijd al gezegd. Van hun pakjes nog maar te zwijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten