08 september 2009

Missen


Missen / ontbreken : de afwezigheid (van iets of [iemand] ) gewaar worden of ondervinden; voelen dat hij of zij er niet is...

Iets wat je voelt. Missen. Maar vraag me vaak af hoe voel je zoiets dan aan. Waar voel je dat? Ik ben er nog steeds niet uit. In hoofd, hart, buik, arm, pink, ... Eén ding weet ik, ik ken dat gevoel. Je wordt het gewaar met de ogen, maar je voelt het ergens anders in het lichaam. Ik mis bijvoorbeeld mijn zussen. Altijd al gedaan. Als jongste van de hoop zie je één voor één het nest verlaten. En welja dan komt dat gevoel van 'missen' al eens opzetten. En dat doet soms pijn. Maar toch zijn ze er nog, alleen wat verder af.

Ik mis snel mensen. Heb ik ondervonden. Eens iemand wat voor me betekent, kan ik die missen. Maar al is iemand zichtbaar afwezig, de persoon is nog steeds in zekere zin aanwezig. In het hoofd en in het hart, zelfs in de kleinen teen als het moet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten