19 september 2009

Soundtrack of Ine's life (deel 2)


Omdat ik het soms eens nodig vind om me te overtuigen dat ik toch wel enigzins één of andere goede smaak bezit qua muziek, dacht ik wat lijstjes te plaatsen, noem het mixtapes, noem het de soundtrack of ine's life, noem het ine's compilatie, noem het gelijk je wilt... het komt er op aan: deze nummers roelen hard!

6. Debaser van Frank Black en de zijne. Zot nummer. Gevolg Ine zot. Echt wel.

I want you to know
don't know about you
but I am un chien andalusia
wanna grow
up to beeee
be a debaser, DEBAAAAAAAAAAAAASER


Dat kruipt gewoon in ‘t lichaam. Ben benieuwd wat dat Pixies in Vorst gaat geven. Ine live Debaser aanhorend. U wilt er niet bij zijn, herhaal niet.


7. The time is now van Moloko

Dat begint al meteen kriebelend in mijn benen, armen, en vooral de buik. Die beginnende aangetokkelde snaren. Alsof er miljoenen vlinders gezamelijk beginnen te fladderen al hing hun leven er van af. Ahzo’n sexy nummer. KRIEBELS! Als een vent me dat kan bezorgen, hoedje af, dat is ‘em! En dan laat ik ‘em niet meer los. Jamais!

En dan zing ik van ‘You're the first thing
And the last thing on my mind
In your arms I feel
Sunshine’
En hij zal het geweten hebben.


8. Chris Martin en zijn tedere maatjes (Guy Berryman met speciale vermelding, ha!) en Green eyes (wil even melden ik heb groene ogen, toevallig? Chris jij kleine sloeber )

Ik zou het mezelve niet vergeven, moest ik grandioos gewoon Coldplay vergeten te vermelden. Bij deze, oef, het is gebeurd zou Erik Van looy zeggen, en terecht. Manmanman ik ben zo hard gelijk één of ander gillende tienermeid zot, echt zot, laat ons zeggen krankzinnige fan (fan vind ik eigenlijk steeds zo dwaas woord om gebruiken, ik neem liever het woord ‘liefhebster’ in de mond) van deze vierknappekoppigeband. Parachutes is wel degelijk, naar mijn menig, uiteraard, van de betere albums in het wereldje der muzische grootheden (jaja die kan goed overdrijven zegt u). Maar laat nu juist zijn dat Green eyes niet op die plaat staat, maar op hun tweede A Rush Of Blood To The Head. Doet dat er toe? Absoluut niet, is ook een parel van een plaat. Ah! Ahjamaja.

En amaai de meligheid druipt er eigenlijk wel vanaf (beseft ze na tien jaar) (eindelijk ze heeft het door). Ja, ik verdraag dat best en doe gewoon vollenbak mee.

That green eyes, you’re the one that I wanted to fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiind

Heb ik die coldplayers al plat en grijs gedraaid zeg.

Cause I came here with a load. And it feels so much lighter, since I met you.
Honey you should know, that I could never go on withouuuuut youuuuuuuuuuu.



9. Eugene mcGuinness – Monsters under the bed

Geschift nummer! En geschifter wordt het te weten dat deze gewoon onbekend is. Maar allé denk ik dan, hooooooooooooooooooooooooow??!?? Meermaals de tip: EUGENE ZEG IK U! EUGENE! Naar stubru gestuurd. Resultaat, negeer. Dan denk ik, ja hela mannen daar die denken dat (wow! alliteratie, boenk viermaal! nicekes) ze de muzieksmaak te pakken hebben omdat ze toevallig in de studios van Brussel rondflaneren, kijk nu nekeer hiere, Ine heeft het toch wel wat meer, niet? Ik dacht het welles.

Maar goed, zei ik al dat dit een geschifte tekstschrijvende en zingende gast is?

I spent 5 hours on the net last
avoidin' the monsters under my bed
with square eyes
now I dare not stick my feet off the end
in case they bite
and sing the monster song
la-da-dup-ba-da-bow-ah



10. Pearl jam – Black

Omdat echte mannen ook eens aan bod mogen komen. Mannen die korte metten maken met meligheid en hoppes dat meteen ook van tafel vegen. Daarom!
En ook omdat den Eddie best wel de vader van mijn brave kinders mag zijn. Alhoewel ik zo hard de benen zou nemen moest hij wel degelijk aanbieden de vader te willen zijn. Vervloek die grungemannen! Tevens een zwakpunt. U ziet grote mond tot het erop aankomt.

All the love gone bad turned my world to black
Tattooed all I see, all that I am, all I'll beeeee... yeah...
Uh huh... uh huh... ooh...

I know someday you'll have a beautiful life,
I know you'll be a sun in somebody else's sky, but why
Why, whyyyyyyyyyyyyyyyy can't it be, can't it be miiiiiine

Aah... uuh..

Too doo doo too, too doo doo (en da gaat maar door too doo doo tot in de eeuwigheid...)


Pearl Jam roelt zo hard als geen ander het kan.

And owyeaaaaah i’m still alive!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten