27 september 2009

Ladies of music ...


Niet enkel mannen kunnen wonderen verrichten als het op muziek aan komt. Vrouwen ook. Zekers en vast! Vast en zekers!
Het viel me een tijdje (laat ons zeggen een jaar ofzo en ook vele jaren voorheen) geleden op dat vooral mannen een stekje hebben verdiend in mijn nogal door mezelve beminde cdcollectie. Maar dit begint serieus en ommezwaai te vertonen. En dat is geen ramp, nee dat is fijn.

Misschien trek ik dezer dagen meer naar vrouwenmuziek (om het zo te stellen) omdat die gevoelens beter kunnen verwoorden. Al zeg ik hier nu niet dat mannen dat totaal niet kunnen, maar dat komt toch van een heel andere kant waar ik me niet zo gemakkelijk mee kan vereenzelvigen aangezien ik nogal een vrouwelijkgevoelsleven bezit. Is toch?
En dan uiteraard uit volle borst meezingen alsof ge uw eigen leven bezingt en dat de buren en muren het mogen geweten hebben. Zo is dat en zo zal dat zijn.

Welja er zijn dus zo van die vrouwen waar ik hun liedjes al eens graag van meezing. De één al wa beters dan de ander, de ander al wa gevoeliger dan de één en de volgende al wat serieuzer dan de romantische. Voor elke gelegenheid een gepaste keuze.

En wie zijn die vrouwen dan? Aaah, zal ik je eens met een joetjoeb filmpje tonen. En een van hun fijne nummertjes, waarvan ik elk woord in mijn hoofd kan laten afspelen.

Ane Brun - Don't leave


Zag Ane Brun deze zomer op Dranouter en moet zeggen had dan wel geen sokken aan, maar ben er wel sterk uitgeblazen geweest.

Emiliana Torrini - Hold heart


Een zotte lieve dame on stage en fijne tekstjes.
(Kvraag me wel soms af, is allemaal goed en wel, maar wat moet je in hemelsnaam aanvangen met die runketunketunk in uw hart als niemand uwen jungledrum wilt)

Laura Marling - My manic and I


Onlangs deze 'herontdekt'.

Feist - I feel it all


Fijnfijnfijn om Feistnummertjes mee te zingen.
oeeeeeh I'll be the one who'll break my heart
but I know more than I knew before
I love you moooooore


Ja tuurlijk zijn er nog, ma ho wordt anders wel hele lange post op mijn blog. Deze dames waren de eerste die popte in my head.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten