23 juli 2010

Als ie maar geen voetballer wordt, ze schoppen hem misschien halfdood ...


Ik moet bekennen, ja, het is veel al wielrennen dat de klok slaat dezer dagen.

Gisteren zou het een spannende rit geweest moeten zijn. Moéten zijn (ik benadruk het nog even). Tot zover het aan de teevee gekluisterd te zijn. Wat een aankomst. Ik verwachtte een hevige sprint of demarrage van de jongeman Andy Schleck (die zich overigens beschouwt als 'womanizer' Ha! (Gohja dat ik er mee moet lachen en effe kijk van allé jong, ligt waarschijnlijk aan mijn eigen smaak, soit niet dat er iets mis is met mijn smaak, compleet van neen, maar ja blijkbaar val ik ook niet voor de man die wordt aanbeden door vlaamse vrouwen, zoals daar zijn Koen De Bouw, Werner Desmedt, Kevin Jansens, en de ganse reeks .... not my thing, absolutly niet (ik maak enkel een uitzondering op Gabriel Rios, het zal nog niet zijn dadde), dus ik concludeer daar meteen ook uit dat ik dan ook niet de mening deel van al de wereldse vrouwen, ik doe niet mee met de meute.) Maar ja toch zei José De Cauwer dat het zo is, want hij belde paar dagen geleden nog met Leen Demarré en die vond dat ook (seriously Leen Demarré???), volgens Michel dan weer ligt het aan zijn elasticiteit (ja, ik stel me daar ook vragen bij, inderdaad, elasticiteit is blijkbaar aantrekkelijk?)( ik heb meer de neiging van als ik hem daar op het podium zie staan 'allo, ik ben andy en ik doe na, een konijn', maar dat mag ik dan niet zeggen of ik krijg misnoegde blikken in mijn richting (nogal eerder Schleckliefhebbers hier in huize). Maar goed, ik verwachtte dus oorlog op de Tourmalet zoals hij voorspelde, maar neen hij kreeg Bertje Contador niet van zijn wiel. Voor mij had het dus best wat spannender mogen zijn, dan gewoon samen aankomen op den top en dan in feite beetje de trui ruilen voor een ritwinst. Want daar komt het in feite op neer.
Dan maar spannend afwachten op het volgend groepje (bestaande uit Menchov, 'Sammi' Sanchez, JVDB, Rodriguez en co). Zeer spannend was dat dan ook niet. Ze kwamen elk afzonderlijk aan, maar veel seconden winst of verlies maakten ze niet. Het zal in de tijdrit van zaterdag beslist worden, spanning zal er daar wel hopelijk genoeg zijn.

Toch nog even meedelen dat de spanning er wel inzat aan het begin van de rit. Valpartij! Paniek, altijd. En zeker als het iemand is die behoort tot mijn lijst der favorieten. Samuel 'sammi' Sanchez. Daar lag hij en hij bleef daar liggen. Het zag er ernstig uit. Ploegmaats stonden rondom hem. Maar oef, na tijdje stond hij toch op en klom zijn fietske op en ging samen met de ploegmaats op zoek naar het peloton. En schoon van het peloton dat ze niet doorreden in sneltempo. Contador deed aan fairplay en liet Sanchez terugkomen. En de paniek was over.

Ik vind het altijd vies om zien. Dan liggen ze daarzo op de grond. Aan het afzien en in rare houding meestal. Ine houdt dan toch vaak haar hartje vast zenne.



Go go go Sammi!


Ja ik weet, ik leef me daar vaak nogal te fel in.

2 opmerkingen:

  1. Boudewijn De Groot! Ook een fan?

    Ik volg de tour niet echt maar als je de valpartijen zo optelt. De helft van peleton zou op krukken moeten lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben nu gene grote kenner, maar zijn liedjes zijn wel mooi

    ja tis eigenlijk zot zo drie weken rijden met schaafwonden, gebroken dinges, blauwplekken, ...

    BeantwoordenVerwijderen