31 juli 2010

Rije rije rije maar ...


Ik ging het effe niet meer over wielrennen hebben zekers? Euhm dat was om te lachen ofzoiets. Want ik zou eigenlijk graag toch nog effe over mijn bespreking van de Clasica San Sebastian hebben. (Mja bespreking. U kent mij natuurlijk wel al. Ik ben nooit to the point en ik ben sterk in het rond de pot draaien en onintressante dingen meegeven in plaats waar het eigenlijk om gaat. Maar u vergeeft mij dat, ik zie het.) En aangezien ik gisteren nog een fijn complimentje heb gehad dat mijn Tourblogsjes fijn om lezen waren, ga ik het nu toch maar doen. Hihi.

Ik vind deze koers wel nog fijn. En niet alleen omdat een favoriet van mij hier al eens weet te winnen (zie vorige edities) en omdat het in Spanje is en omdat er dus ook veel spanjaarden in meerijden en omdat ik vandaag te lui was om wat anders te doen. Welja dat laatste kan nog in twijfel genomen worden. Uiteraard. Wat de rest betreft is mijn naam haas.

Maar goed iets later dan drie uur dertig wou ik eens polsen hoe het daar zat en zette de televisie aan. Voorsprong voor vijf mannen (waaronder Verdugo, Gutiérrez, Florencio, ...). Het zat dus goed en besloot een relaxerend bad te nemen - ik heb overigens een goede badolie! Honey harmony (van Rituals) - laat die mannen maar rijden dacht ik. Gaan jongens, gaan, ik kom sebiet nog wel eens piepen.

Twintig voor vijf zette ik de tv terug aan en zuchtte meteen al diep. Mijn scherm werd geteisterd door Vinokourov. Ja, jullie konden uit vorige blogjes al opmaken dat dat niet meteen een coureur is dat ik graag zou zien winnen. 'Tis ni ware hè!' Renaat vertelde dat hij samen met Sanchez en Carlos - jaaa zenne! goe mannen - Sastre - aaah diene *lichte teleurstelling* - een voorsprong had van ongeveer een vierentwintig seconden. Het bleek dan ook niet Samuel Sanchez te zijn, maar onze Luis Leon van Caisse d'epargne, op zich niet erg dus. Het achtervolgende groepje waaronder wel Sammi, alsook Haimar Zubeldia (verjaart ook op 1 april, kan dus gene slechte zijn), Joaquin Rodriguez, Robert Gesink, Ryder Hesjedal (om één of andere rede kan José De Cauwer het niet laten steeds HesjeRdal te zeggen, en hij blijft het na de Tour dus nog steeds volhouden ook, ik ben dan ook gestopt tegen het scherm te zeggen 'tis Hesjeeeedal') en nog stuk of twee mannen. het vlotte daar niet echt waarop Gesink een beetje lastig werd en gebaren maakte van 'allé help mij dan nekeer, moekik het hier nu echt allemaal zelf doen' tegen de andere renners (ik vind het nogal amusant dialoogskes te verzinnen bij gebaren en gesprekjes van coureurs onderling). Waarop ze wel mooi meedraaiden, maar helaas niet dichter bij kwamen. Integendeel Vino vond het zo nodig eens een demarrageke uit zijn kast te halen. Een 'boe' hielp niet. Maar de ander twee jongens konden wel terug aansluiten. En het resulteerde (is werkwoord?) in een sprint. Spannend! ... Jaaaaaaaaaaaa! Caisse aan de macht! In your face Vino, in your face!
Where the hell was Barredo? En in die seconde dat ik het me afvroeg kwam hij, spurtend met Van Avermaet voor de elfde en twaalfde stek.
Mijn voorspelling kwam dan wel niet uit, al bij al ben ik toch wel blij met de top tien.

De winnaar krijgt de Baskische pet op zijn hoofd gezet. Daarvoor doen ze het volgens mij toch ze. Het zal nog niet!

En mijn Spaans werd meteen opgekrikt met de interviews van L.L.Sanchez, S.Sanchez (he has an earring?? why??) en Sastre. Het verstaan van de taal werkt nog. Oef!

Nos vemos en la Vuelta!

2 opmerkingen:

  1. Ik heb het ook niet echt voor die kazakkendraaier.

    Vinokske(zoals Michel Wuyts hem vroeger altijd noemde) heeft ferm afgedaan.

    BeantwoordenVerwijderen